Kära OSLO.

Idag var det en minnesdag i Norge, för offren för allt det onda som hände i OSLO. Hemska hemska händelse. Jag lyssnar på den här låten och funderar lite innan läggdags. Skräcken och paniken måste varit total. Det är så att man ryser med hela kroppen av blotta tanken. Tänk så många människor som aldrig hann göra allt de där de planerade för sitt liv. Lev lev lev lev, så länge du har chansen. Se möjligheter, dela med dig av ditt hjärta och följ dina drömmar. Så klyschigt och så sant. Herregud. Sorg sorg sorg. Lycka lycka lycka. I en salig blandning. Lycka över att överleva och sorg över alla man mist. Världen är konstig, otäck och fantastisk. Jag tar mig sällan ro att tänka och fundera så mycket, sitter sällan still i soffan med gott samvete. Ikväll gör jag faktiskt det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:
Kommentar:

Trackback
RSS 2.0