Berörd.

Jag pratade med en god vän idag, om den här bloggen. Om vad som egentligen skrivs på den här bloggen? Jag känner att det är luddigt och behövde en förklaring (mest för egen del). Efter några minuters reflektion kom jag fram till att det som skrivs här är saker som berör mig. Sånt som snuddar vid mitt hjärta för en sekund eller två, kanske till och med föralltid? Spontana inlägg om allt möjligt. Ibland bara ett godmorgon, ibland en trendig tanke. Ni fattar.
Idag var det något som berörde mig på IKEA, det var inte ett snyggt tyg eller en charmig pryl. Den var en människa, en person med aspbergers syndrom. Han stod inför en grupp, däribland jag själv, och berättade om hur det var att leva med det handikappet. Han var helt fantastisk och jag har fasen tänkt på det han sa hela dagen. Vilket tal han höll, jag skrattade och grät samtidigt. Tycker inte ni också att det bästa som finns är när man verkligen får känna något? Tur att jag var där just då tänker jag nu, för jag tror att han just utvecklade mitt tankesätt kring människor bara på den kvarten. JA JA JA. Tack!

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag älskar din spontana blogg :)

2011-02-15 @ 20:24:09
URL: http://colourmethree.blogg.se/
Postat av: johanna

Jag håller fullkomligt med dig Pernilla!!

Häftigt att man kan få en annan syn på saker och ting, bara sådär, på en sekund..

Jag älskar dina spontana inlägg, om allt mellan himmel och jord. Fortsätt så:D

Stor kram från mig!

2011-02-15 @ 22:38:53
URL: http://dagensbestyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:
Kommentar:

Trackback
RSS 2.0